Floris Noten

Jr. Marktonderzoeker

De rookie van het gezelschap, vierdejaars student International Marketing en afstudeerstagiair. Op zoek naar het verkrijgen van ervaring en het leren van nieuwe dingen onder het motto ‘kennis is macht’.

De eerste indruk die ik kreeg van Bluehub was erg positief. Jonge ondernemers met een duidelijke visie op de toekomst. Het werd mij dan ook snel duidelijk dat innovatie een belangrijk begrip is binnen Bluehub. Als afstudeerstagiair hoop ik deze innovatieve kijk op de wereld mee te kunnen nemen wanneer ik mijn diploma ga behalen.

Marketing is een breed begrip dat bestaat uit veel verschillende onderdelen. Echter, de vraagstukken waar bedrijven mee zitten bij het maken van strategische keuzes is wat mij specifiek aantrok om de studie International Marketing te volgen. We weten allemaal dat Apple een succesvol bedrijf is dat jaarlijks bizar hoge omzetten weet te verwezenlijken met hun innovatieve producten. Maar hoe doen ze dit eigenlijk? Er zijn genoeg andere bedrijven die met ‘top notch’ producten op de markt komen, maar op de een of andere manier loopt dat niet zo vlot. Waarschijnlijk heeft dit bedrijf dan niet de juiste strategische keuzes gemaakt, zoals het bepalen van de juiste doelgroep of de oplossing die ze bieden vanuit de behoefte van de markt. Dit is dé reden waarom ik International Marketing ben gaan studeren. Daarnaast verklaart dit ook het feit dat ik voor Bluehub heb gekozen als afstudeerbedrijf. Bluehub houdt zich als business developer en begeleider van innovatietrajecten dagelijks bezig met deze uitdagingen.

Naast het volgen van een opleiding heb ik vanzelfsprekend ook andere interesses en hobby’s. Persoonlijk ben ik groot liefhebber van mythologie, en dan met name de Griekse en Romeinse. Niet alleen fictie, maar ook de waargebeurde verhalen en geschiedenis vind ik zeer interessant. Het oude Rome, middeleeuwse steden en personen als Julius Caesar en Alexander de Grote passen allemaal in hetzelfde interessante rijtje. Daarnaast ben ik een liefhebber van vechtkunst en voor zolang ik me kan herinneren ben ik altijd al filmgek geweest. Tevens game ik graag op de PlayStation4 en geniet ik met volle teugen van een ‘chillavond’ met mijn vrienden met volop lol en plezier, eventueel gekoppeld aan een potje 30 Seconds. Met veel enthousiasme ben ik aan mijn afstudeerdstage begonnen bij Bluehub, met als einddoel het verkrijgen van het felbegeerde diploma. Zoals Caesar zou zeggen: “Veni, Vidi, Vici”.

null

Floris Noten

Jr. Marktonderzoeker

M: +31 (0)6 28 60 54 32

E: floris@bluehub.nl