Verrijken van kennis over arbeidsmigranten

Strategie & InnovatieBranding & Positionering

Doel

Nederland kent al eeuwenlang arbeidsmigratie. Bovendien blijft het aantal arbeidsmigranten dat naar Nederland komt om hier (tijdelijk) te werken en te wonen alleen maar toenemen door economische groei, arbeidskrapte en vergrijzing. Arbeidsmigranten zijn dan ook keihard nodig, want ze leveren een substantiële bijdrage aan onze welvaart, groei en samenleving.

Arbeidsmigratie is daardoor een relevant, maar complex thema. Want er heerst veel onwetendheid en de beeldvorming (ook in de media) is vaak negatief en focust op de schaduwkanten van arbeidsmigratie.

Daarom hebben een aantal koplopers uit de sector het initiatief genomen Het Kenniscentrum Arbeidsmigranten op te richten. Dit kenniscentrum heeft als doel om bij te dragen aan het ontwikkelen van meer kennis over arbeidsmigratie en het creëren van een klimaat waarin we hier meer objectief naar kijken.

Kenniscentrum Arbeidsmigranten in cijfers

7

Onderzoeken ontwikkeld en uitgezet onder arbeidsmigranten

1.500+

Geworven respondenten

3

Video-interviews met het verhaal van arbeidsmigranten zelf

300+

Bezoekers aan het congres: ‘De waarde(n) van arbeidsmigranten’

Aanpak

De koplopers achter het kenniscentrum, vanuit onder meer bedrijfsleven, sociale partners en NGO’s, hebben Bluehub gevraagd om te ondersteunen bij het ontwikkelen van een bedrijfsstrategie.

Door haar inhoudelijke kennis rondom arbeidsmigratie, haar uitgebreide netwerk en business development-competenties, is Bluehub gevraagd de leiding te nemen bij het vormen van een coalitie en het oprichten van de organisatie. Bluehub heeft daartoe in co-creatie samen met de andere initiatiefnemers een missie, visie en bedrijfsstrategie ontwikkeld, nieuwe partners aangehaakt en een centrale rol vervuld in de organisatorische oprichting.

Nadat de organisatie officieel werd gelanceerd, heeft Bluehub ook de rol van uitvoeringsorganisatie op zich genomen. Hierbij was Bluehub verantwoordelijk voor het beheren van de interne organisatie en de externe communicatie. Denk o.a. aan realisatie van de website, ontwikkelen van (wervings)campagnes, versterken van naamsbekendheid en de organisatie en coördinatie van een landelijk jaarcongres.

Resultaten

Klinkt goed, wil ik ook

Maak kennis met het team achter deze case

Bekijk meer cases

Alle cases

Neem vrijblijvend
contact op

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Nieuwsbrief
Privacyverklaring en toestemming