Ontwikkeling van waardepropositie & marketingstrategie en -uitvoering
VDBORNE Campus
VDBORNE Campus
Van Den Borne Aardappelen beslaat ruim 600 hectare in Nederland en België. Al in 2006 begon Jacob van den Borne met het meten en digitaliseren van zijn percelen. Sindsdien heeft hij voortdurend nieuwe technieken geïntroduceerd en grote hoeveelheden data verzameld. Internationaal wordt Van Den Borne beschouwd als koploper op het gebied van precisielandbouw. Hij deelt graag zijn kennis en ervaringen en streeft ernaar om volgende generaties óók de kans te geven om te boeren.
De transitie naar precisielandbouw verloopt echter nog langzaam, terwijl het een belangrijke oplossing is voor een toekomstbestendige agrarische sector. Boeren zijn terughoudend, technische oplossingen vinden hun weg moeilijk naar de praktijk en samenwerking en kennisdeling binnen de sector blijft achter. Hoewel precisielandbouw grote kansen biedt, komt het dus nog onvoldoende van de grond.
Jacob van den Borne wil de transitie naar precisielandbouw stimuleren en versnellen. Daarom heeft hij de “VDBORNE Campus” gelanceerd: een centrale plek waar kennis, samenwerking en innovatie rondom precisielandbouw bij elkaar komen. De campus is dé ontmoetingsplek voor precisielandbouw. Farming the Future. Together.
Maar wie zijn de belangrijkste doelgroepen? Wat zijn de behoeften die de campus vervult voor deze doelgroepen? En wat is het bijbehorende verdienmodel voor de campus?
Voor een antwoord op deze vragen heeft Jacob Bluehub ingeschakeld. Gezamenlijk is medio 2023 een waardepropositie ontwikkeld voor de campus. Niet alleen deden we desk research, ook werden stakeholders uit de sector (boeren, techniekbedrijven, kennisinstellingen etc.) geïnterviewd.
Het resultaat is een glasheldere waardepropositie voor de VDBORNE Campus. De doorvertaling naar de verschillende doelgroepen is gemaakt, zodat de VDBORNE Campus een aantrekkelijk en scherp verhaal heeft voor al haar potentiële klanten. Op deze manier kunnen ze met de juiste oplossing inspelen op de specifieke behoeften van elke partij.
Benieuwd naar alle resultaten? Lees hier verder.
Na een succesvolle lancering van de VDBORNE Campus tijdens de Precision Days in augustus 2023, kwam in 2024 de vraag aan Bluehub om ook een nieuwe website met professionele uitstraling te realiseren voor de campus. De VDBORNE Campus werkt met het platform Odoo, waarin zaken zoals emailmarketing, CRM en websitebeheer aan elkaar gekoppeld zijn in één systeem.
Daarnaast pakt Bluehub nu ook de marketing & communicatie op. Voor de vormgeving werken we samen met Inova. Hiermee helpen we de VDBORNE Campus om zich strategisch en structureel op de juiste manier te positioneren.
“WAARDEPROPOSITIE VAN DEN BORNE CAMPUS”